(Østlendingen)

Det betyr at du ikke lenger skal bruke egen app for eAvis, som før. Dersom du logger inn via den gamle appen får du opp følgende infomelding:

«Kjære abonnent. Du kan ikke lenger bruke denne appen til å lese nyheter».

For å lese e-avisa logger du deg istedenfor inn i nyhetsappen til Østlendingen.

Hvis du ikke har appen laster du den ned via App Store (iPhone) eller Google Play (Android). Trykk her for å se hvordan!

Under har vi samlet noen vanlige spørsmål om overgang til ny app:

1. Hvordan vet jeg om jeg har den nye versjonen av nyhetsappen med integrert eAvis?

Svar: Se etter en rød «Ny»-boble ved eAvis-fanen i bunnmenyen.

2. Jeg har Android-telefon og ble sendt til den gamle appen da jeg prøvde å lese eAvis i avis-appen. Hva kan jeg gjøre?

Svar: Onsdag 6. mars hadde vi en feil på Android som gjorde at brukere ble omdirigert til gammel app. Denne er nå fikset og vil bli løst ved å oppdatere Android-appen til siste versjon.

3. Hvorfor fungerer ikke e-avisa offline?

Svar: Den nye eAvis-løsningen kjører på web-teknologi som dessverre ikke støtter offline bruk.

4. Jeg har en eldre Android-enhet og sliter med å få appen til å fungere, hva kan jeg gjøre?

Svar: Om enheten din er riktig gammel kan det også tenkes at teknologien rett og slett er for utdatert til å få dette til å fungere skikkelig. Forsøk gjerne å bruke Google Chrome som nettleser, og sjekk at du har en oppdatert versjon av denne. Sjekk også at du har oppdatert versjon av operativsystemet. Samsung nettleseren fungerer dårlig for mye moderne webteknologi. Den eldste Android-versjon som støttes er Android 11.

5. Jeg blir sendt til appen Aviskiosken og ikke til avisas app – hvorfor skjer dette?

Svar: Dette indikerer at du mest sannsynlig har en eldre iPad eller iPhone, der nyhetsappen dessverre ikke fungerer.

Avisappen krever minimum iOS 14 for å fungere. Vi har imidlertid tilgjengeliggjort en alternativ løsning gjennom eAvis-leseappen Aviskiosken, som tillater de med eldre enheter å fortsette eAvis-lesingen. For å få tilgang kreves innlogging med aID og et gyldig abonnement.

Hvis du ikke har en eldre Apple-enhet, men likevel blir sendt til Aviskiosken, anbefales det å sjekke når du sist oppdaterte operativsystemet på telefonen. Hvis det ikke er oppdatert nylig, anbefales det å gjøre dette.

6. Ingen av disse tilfellene stemmer for meg- likevel får jeg ikke appen til å fungere. Hva kan jeg gjøre?

  • Sjekk at du har siste versjon av appen – dersom det har vært en feil, må man oppdatere appen for å få riktig versjon.
  • Sjekk at du har oppdatert versjon av operativsystemet.
  • Sjekke at du har oppdatert versjon av nettleser.
  • Sjekk at du er logget inn.

Hvis du fortsatt har problemer, send en e-post til redaksjonen@ostlendingen.no