(Østlendingen)

Onsdag formiddag mottok Østlendingen tips fra en oppgitt kunde. 

Vedkommende kunne fortelle at de nok en gang var uten internett. 

Dette var nemlig ikke første gangen på få dager at internettet var borte. 

Fra 16. mai og helt til morgenen 17. mai var nettet nede i nabolaget i Åsnes. 

Onsdag kan Anders Krokan, pressesjef i Telenor, opplyse at de har forsøkt å rette feilen, men at problemet er tilbakevendende. 

– Vi har forsøkt å rette feilen, men brudd har igjen oppstått. Rettearbeidet fortsetter, og vi jobber nå med formål snart å få kundene tilbake på nett, opplyser Krokan. 

Ifølge Krokan er uforutsette komplikasjoner årsaken til at arbeidet tar tid. 

– Jeg vil på vegne av Telenor beklage overfor alle berørte. Feilrettingen tar her for lang tid, og slik skal det ikke være. 

– Det er uforutsette komplikasjoner som har ført til at vi fortsatt har feil her.

Krokan opplyser overfor Østlendingen at det ved 14.30-tiden er om lag 250 kunder berørt av problemene.